Od strony interfejsu programistycznego, ekrany to obiekty typu theScreen umiejscowione w głównym, globalnym obiekcie typu theGame - obiekt ten, oprócz tablicy ekranów, posiada też: identyfikator aktualnie wyświetlanego ekranu, wskaźnik do zasobów gry, wskaźnik do aktualnej planszy. Obiekty ekranu zawierają kontenery z oknami własnymi (wskaźniki do obiektów typu theWindow), które są zupełnie inne niż okna systemu operacyjnego. Te obiekty, typu theWindow (zdefiniowanego w pliku "engine2d/screen.h") zawierają niezbędne minimum, czyli: rozmiary i pozycję okna na ekranie, wskaźnik do użytych w nim warstw planów, informacje o przewijaniu zawartości (bo nie zawsze powierzchnia graficzna związana z określonym oknem mieści się w jego rozmiarach), funkcje składowe związane z wyświetlaniem grafiki i tekstu.
Każdy ekran ma swoją własną obsługę zdarzeń urządzenia sterującego, poprzez odwołania do globalnej tablicy funkcji KeyEventsTab zdefiniowanej w "globals.h".
Okna własne określonego ekranu, są podstawą konstrukcji interfejsu graficznego w tym projekcie.
![]() |
Ekran menu |
![]() |
Intro do określonej mapy |
![]() |
Ekran z mapą i graczem |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz