1.03.2016

Kilka wstępnych słów

Witam.

Pod koniec 2014 roku stworzyłem prototyp gry logicznej "Metod", który umieściłem na stronie: http://dftruf.dx.am Są tam zrzuty ekranu i link do skompilowanej wersji dla systemów MS Windows, którą można odpalić i wstępnie zaznajomić się z interfejsem i ogólnymi zasadami gry.
Na GitHub'ie:  https://github.com/konstruktywnie/metod-older/blob/master/metod-older-0_9_2_s rc.zip
umieściłem kod źródłowy (w C/C++) wraz z zasobami programu (grafiki, animacje, font, mapy plansz), bibliotekami dll i własnym skryptem napisanym w php ("ccpp.php") do kompilowania całości, ponieważ przez większość pracy nad prototypem używałem jedynie notepada++ i MinGW (na Windows XP) z Code::Blocks'a, bez "drag'n'dropowego", zintegrowanego środowiska programistycznego i bez sztucznie zagmatwanego (moim zdaniem) unix'owego makefile'a.
Całość napisałem w spontaniczny i nieuporządkowany sposób, bez zachowania logicznej struktury podziału na tzw. "framework" (po polsku tłumaczę to jako: podstawa, lub rama systemowa), algorytmy organizacji zasobów, zdarzenia programowe i kod związany z samą grą.

Teraz postaram się uporządkować i przebudować cały kod silnika tak, aby można było w stosunkowo prosty sposób zmienić ramę systemową, z użytego przeze mnie SDL'a (Simple DirectMedia Layer), na każdą inną, łatwo przenośną, działającą na większości systemów operacyjnych. Zmienię też sposób implementacji ruchomych obiektów i animacji z wątkowego na podejście z użyciem "timerów", które, w tym przypadku, są znacznie bardziej odpowiednie. Myślę też nad dodaniem trybu współpracy, gdzie dwóch, lub większa ilość graczy, będzie mogła wspólnie rozpracowywać określone plansze.
Nowy kod aktualizuje na: https://github.com/konstruktywnie/metod

Tutaj będę umieszczał zapiski pokładowe o postępie prac z tej przygody. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz