Witam.
Pod koniec 2014 roku stworzyłem prototyp gry logicznej "Metod", który umieściłem na stronie:
http://dftruf.dx.am Są tam zrzuty
ekranu i link do skompilowanej wersji dla systemów MS Windows, którą można odpalić i wstępnie
zaznajomić się z interfejsem i ogólnymi zasadami gry.
Na GitHub'ie: https://github.com/konstruktywnie/metod-older/blob/master/metod-older-0_9_2_s
rc.zip
umieściłem kod źródłowy (w C/C++) wraz z zasobami programu (grafiki, animacje, font, mapy
plansz), bibliotekami dll i własnym skryptem napisanym w php ("ccpp.php") do kompilowania
całości, ponieważ przez większość pracy nad prototypem używałem jedynie notepada++ i MinGW
(na Windows XP) z Code::Blocks'a, bez "drag'n'dropowego", zintegrowanego środowiska
programistycznego i bez sztucznie zagmatwanego (moim zdaniem) unix'owego makefile'a.
Całość napisałem w spontaniczny i nieuporządkowany sposób, bez zachowania logicznej struktury
podziału na tzw. "framework" (po polsku tłumaczę to jako: podstawa, lub rama systemowa),
algorytmy organizacji zasobów, zdarzenia programowe i kod związany z samą grą.
Teraz postaram się uporządkować i przebudować cały kod silnika tak, aby można było w
stosunkowo prosty sposób zmienić ramę systemową, z użytego przeze mnie SDL'a (Simple
DirectMedia Layer), na każdą inną, łatwo przenośną, działającą na większości systemów
operacyjnych. Zmienię też sposób implementacji ruchomych obiektów i animacji z wątkowego na
podejście z użyciem "timerów", które, w tym przypadku, są znacznie bardziej odpowiednie. Myślę też nad dodaniem trybu współpracy, gdzie dwóch, lub większa ilość graczy, będzie mogła wspólnie rozpracowywać określone plansze.
Nowy kod aktualizuje na: https://github.com/konstruktywnie/metod
Tutaj będę umieszczał zapiski pokładowe o postępie prac z tej przygody.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz